Comunicat. Solidaritat amb les dones iranianes

Ens solidaritzem amb les dones iranianes que estan posant el cos per defensar la seva llibertat.
L’assassinat de Mahsa Amini de 22 anys sota custòdia de la Policia de la Moral a Teheran, després de ser detinguda per no portar ben posat el vel, ha estès les protestes per la seva mort, iniciades amb el seu enterrament al Kurdistan iranià.

Tot el suport a les dones que es rebel·len davant lleis, religions i règims polítics que les invisibilitzen i anul·len. Tota la força a les dones que es reivindiquen com a subjectes polítics, prenen la decisió de sortir al carrer, protestar i reclamar la fi de les imposicions de la llei islàmica, la impunitat de la policia moral i de la resta de forces del règim.

Seguim amb preocupació les notícies que arriben cada dia de les protestes a l’Iran. Periodistes iranianes i organitzacions internacionals com Human Rights Watch informen de moltes detencions, sobretot des de juliol passat. És una vergonya que la Unió Europea i tots els governs s’inhibeixin davant les vulneracions dels drets humans que pateixen les dones pel fet de ser dones en mans de governs i/o de les seves estructures, i mantinguin relacions de tota mena quan els hi convé. Iran no és cap excepció. També passa a l’Afganistan, a Turquia, a Pakistan, Aràbia Saudí…

Volem sentir la veu del nostre govern a Nacions Unides en defensa dels drets de les dones i fent feina per aturar la repressió. Malauradament, el govern de Catalunya no té veu pròpia per això demanem al Consell Nacional de Dones de Catalunya (CNDC), organisme reconegut amb estatus consultiu especial del Consell Econòmic i Social de les Nacions Unides (ECOSOC), que faci tot el que té a l’abast per activar una resposta internacional que aturi la repressió contra les dones.

Tot el suport de la Plataforma Dones per la República a totes les dones que s’exposen per reivindicar-se lliures, trencant el control de qui les vol sotmeses. Prou repressió i morts. Prou impunitat dels Estats. Prou violència contra les dones.

Dona, vida, llibertat!

“Dona, vida i llibertat”, crida de les dones kurdes

pdf: http://republicafeminista.cat/wp-content/uploads/2022/09/donesxrepublica-suportdonesiranianes.pdf

Plataforma Dones per la República